Mission Impossible waar blijft mijn focus?

Mission im PossibleKen je dat ook in je bedrijf: het gevoel van ‘Mission Impossible’?

Ik zat met mijn vriendin naar Mission Impossible met Tom Cruise te kijken.
De scene waar de lift met enorme snelheid naar beneden raast en je denkt, oh nee … nu is het afgelopen!
Ik voel een hand die keihard in mijn knie knijpt, mijn vriendin wordt de spanning te veel.
Dan stopt de lift, toch nog, zucht…..

Het is maar een film, maar waar het om gaat, is dat een niet-mogelijk gedachte missie uiteindelijk toch slaagt.

En waarom? Omdat ze niet alleen in zich zelf geloofden maar vooral ook
– hun missie duidelijk voor ogen hadden,
– de uitdaging aan durfden te gaan
– een goed actieplan hadden, en
– zich focusten op de afgesproken taken

Heb jij dat ook voor jouw bedrijf? Een missie of motivatie waarom je met je bedrijf doet wat je doet? En ja, dan heb je een mooie missie (bedacht) maar … wat dan? Een sterke missie alleen is niet genoeg. Je hebt er alleen iets aan als je aansluitend concrete doelen formuleert en je focust op de geplande acties. Zonder je te veel af te laten leiden door allerlei interessante, verleidelijke, of gewoon makkelijker uitvoerbare zaken.

Wil je meer kunnen focussen dit jaar en heb je het gevoel dat er meer in je bedrijf zit? Wil je de acht stappen zetten, gefocust van Missie naar Resultaat?

Dan maak je Mission Possible, laat ons samen aan de slag gaan:
Samen met Gesuino Poddighe van Gesp Ondernemersadvies organiseer ik de workshop Ik heb een Missie… en wat nu?

Lees hoe deze workshop jouw manier van ondernemen kan veranderen en meld je meteen aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.