Heb je een hobby of een bedrijf!

hobby of bedrijfAan het begin van de crisis starten met een bedrijf dat een luxe product verkoopt. Dat is wat ik deed met Chilax in 2009; beginnen met massages. Ik stelde me in op een langzame start.
In combinatie met mijn studie TCM (Traditional Chinese Medicine) was het aangenaam om te werken met mensen en hun lichamen, acquisitie te plegen, administratie op te bouwen en door te groeien. Zover door te groeien dat mijn werkweek voller werd, meer opleidingen (stoelmassage – TouchPro) afgerond werden en Chilax meer producten aan kon bieden. Tot ik in 2012 mijn studie acupunctuur afrond en wat moest ik nu?!

Een nieuw product met totaal andere doelgroep, want acupunctuur werkt voor chronische klachten in je lijf. Hoe ga ik hier nu mee om? Hoe ga ik al mijn producten onderbrengen in Chilax, zodat iedereen nog steeds weet wat ik doe?
Een hele opgave waar ik nog even niet wist hoe ik het een ander aan moest pakken.

….en daar was Anja

Anja van Professional Power die een workshop aanbood ‘Klanten vinden, klanten binden. Maak je eigen marketingplan.’
Waar ik gedacht had ondersteuning en lering te krijgen bij marketing vakkennis werd ik aangenaam verrast door de manier waarop Anja in de workshop werkt.

Heb je een hobby of heb je een bedrijf!
Het was geen vraagstuk, maar een statement.

Een statement waarmee je aan de slag gaat om je volle potentieel uit jezelf en uit je bedrijf te halen. Actief aan de slag en slagvaardig te werk. Nooit gedacht dat ik marketing en acquisitie op zo’n verfrissende manier aan kan pakken.

Waar ik lange tijd op mijn eigen manier bezig was met klantenbinding, producten en omzet werd ik in de workshop in een vogelvlucht genomen om grote dromen te hebben, doelen te stellen en een bedrijfsplan/marketingplan op papier te zetten.
De combinatie van denken en doen, met een dosis humor was voor mij een verademing. Zo kan marketing dus ook zijn!

Toen ze me vroeg een recensie te schrijven voor de workshop kon ik alleen maar zeggen:
Klanten vinden, klanten verbinden. Een aanrader als je even constructief wil knallen voor je eigen marketingplan!
Ik heb gehoord dat versie 2.0 eraan komt, zal ik me weer inschrijven?
Gast blog van Judith Huinink van Chilax

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.